Att komma tillbaka från skada

Att komma tillbaka från en skada är inte alltid enkelt och för vissa så går det enklare än för andra. Mycket beror på vilken typ av skada som uppstått. Att träna innebär risker även om de inte är allt för stora om man tränar efter konstens alla regler. Det är viktigt att om man skadat sig att vara hel innan man påbörjar träning på allvar igen.

Vill det sig illa så kan man skada sig när man tränar. Det gäller att man är ordentligt uppvärmd innan man börjar träna och många gånger så kan det vara avsaknaden av stretching som gör att det går illa. Om man känner att något gått fel i exempelvis ländryggen så är det viktigt att snabbt få hjälp med problemet så det inte förvärras. Även den som tränar kan få ryggbesvär och många gånger så hjälper det med ett par behandlingar och att tänka på hur man tränar och att man variera sin träning. När du skapar ryggproblem via träning beror det ofta på att du har felbelastat under träningspasset. Att få ryggskott eller diskbråck är tyvärr vanliga skador om du lyfter tungt utan korrekt hållning. En del kan luras av skador som visar sig vara extrem träningsvärk. Förutom att få hjälp av en naprapat med låsningar och klämda nerver ska du alltid försöka hålla dig i rörelse under dagen. Du borde inte utföra tunga lyft eller rörelser som gör ont, men att promenera kan snabba på läkningen.

Men den största boven vid ryggproblem är de stillasittande arbeten som finns idag. Vi rör oss inte lika frekvent som man kanske gjorde tidigare. Promenader kan vara förlösande för den med ryggproblem. Se till att mjuka upp kroppen varje dag innan du sätter igång med dagens arbete. En kort promenad på morgonen gör att kroppen kommer igång på ett skönt och smidigt sätt. Försök att variera din arbetsställning under din arbetstid. Att kliva upp och stå för att utföra arbetet kan hjälpa till mycket.